SIMSKOLA FÖR SMÅ OCH STORA BARN

TUMMELISA SIMSKOLA 25 ÅR

1995-2024

I januari 1995 föddes min första dotter Emma och vi började snabbt på babysim i Norrköping. Det var fantastisk kul för oss båda och Emma var som en liten fisk i vattnet. Den glädje och tid vi delade i vattnet ledde till att idén om en egen simskola föddes.

Utbildning, leta bassäng, annonsera, göra en kursplan.. hur skulle jag våga detta? Sagt och gjort – ett år senare stod jag som instruktör i bassängen med 100 anmälda simskolebarn och hade året 1996 startat Tummelisa Simskola.

Efter några år, i januari 1999 föddes min andra dotter Lina och det visade sig att även hon var en liten fisk i vattnet! Intresset för min simskola ökade och vi blev fler och fler i Tummelisa familjen. Nu simmade ca 250 barn varje termin och jag vidareutbildade mig för att kunna ge kurser även för de äldre barnen.

Sedan ett antal år senare fick jag ett erbjudande om att starta upp Tummelisa Simskola i nya lokaler. Det ledde till att jag kunde utöka grupperna och anställa simlärare. Vi har sedan dess haft ca 500 barn varje termin hos oss.

"Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle få ha detta fantastiska yrke i 25 år, och fler kommer det att bli! Jag måste här få tacka alla underbara familjer som berikat mitt liv under åren och förtroendet att jag fått lära era barn simma!"

Hösten 2021 uppdaterar vi oss ytterligare och nu satsar vi på att vara 600 simmande barn varje termin. Min yngsta dotter Lina kommer in i företaget och jobbar på kontoret samt i bassängen med babysim och minisim - tillsammans med mig och dom bästa simlärare som finns Emma, Therese, Marcus & Jenny. Nu simmar vi vidare och hälsar alla nya och gamla simmare varmt välkomna till oss på Tummelisa!

// Ann-Sofie

Fakta om oss!

• Vattnet håller en behaglig temperatur på 33,5 grader vilket är perfekt att vistas i.

• Bassängen är 7 x 14 meter och har ett djup på 1,25 – 1,5 meter.

• Varje simtillfälle är 30 minuter.

• Cafeteria finns i anslutning till bassängen med helglasad vägg in i bassänghallen.

• Varje termin simmar ca 700 barn hos Tummelisa Simskola.

• Tummelisa Simskola använder sig endast av utbildade siminstruktörer som brinner för att alla barn ska få vattenglädje, vattenvana och simkunskap.

• Vi finns på Lindövägen 17 i Norrköping.

• Lättillgängligt med både buss, spårvagn eller med bil. Parkering finns utanför.

Våra instruktörer

Vår undervisning baseras på att ge barnen vattenglädje och vattenvana. Vattenvana, trygghet, självständighet och kunskap är viktiga begrepp som finns med i simundervisningen och som ger barn större möjlighet att hantera en situation om barnet ofrivilligt hamnat i vattnet. All undervisning sker på barnens villkor och genomsyras av glädje, bus och skratt. På det sättet tar barnen till sig kunskaperna lättare.

SAMARBETSPARTNERS